loader image

E-commerce

E-commerce

e-commerce

E-commerce – popularny serwis aukcyjny czy własny sklep online

Tego czym jest branża e-commerce chyba nie muszę tłumaczyć. Każdy z nas korzysta lub przynajmniej spotkał się z taką formą robienia zakupów. Gdyby jednak ktoś nie spotkał się wcześniej z tym określeniem, to (w dużym skrócie) e-commerce jest rodzajem handlu prowadzonego w internecie.

W internecie można sprzedawać towary i usługi na popularnych serwisach aukcyjnych pośredniczących w sprzedaży lub we własnych sklepach internetowych. E-commerce jest tak popularne, że wiele sklepów nie posiada nawet punktów stacjonarnych tylko magazyny, a cała transakcja odbywa się online.

Start w e-commerce

 

Decydując się na sprzedaż towaru lub usług w internecie na pewno zadasz sobie pytanie, jakie rozwiązanie przyniesie najwięcej korzyści. Każde rozwiązanie ma swoje lepsze i gorsze strony, dlatego próbujmy się zastanowić nad najważniejszymi cechami popularnych rozwiązań w branży e-commerce.

Popularny serwis aukcyjny

Zalety:

– niski próg wejścia (darmowe konto)

– duży ruch na stronie (więcej potencjalnych klientów)

– prosta obsługa (otwierasz konto i sprzedajesz)

– brak kosztów stałych (utrzymanie sklepu, nie sprzedajesz – nie płacisz)

Wady:

– duża konkurencja w jednym miejscu

– reklamy konkurencji wyświetlane pod twoimi produktami/usługami

– odgórnie narzucony regulamin

Własny sklep internetowy

Zalety:

– brak prowizji dla pośrednika

– brak rozpraszaczy (reklam konkurencji)

– budowanie własnej marki i pozycji w internecie

– spersonalizowany regulamin sklepu

– kontrola nad formą prezentacji produktu/usługi (brak odgórnie narzuconego szablonu – zdjęcie + krótki opis)

– więcej informacji, które mogą pomóc w stworzeniu przemyślanej kampanii reklamowej i budowy własnej marki.

Wady:

– koszt stworzenia sklepu

– własny sklep wymaga więcej pracy

– koszta stałe t.j. hosting i domena

Reasumując

Popularne serwisy pośredniczące w sprzedaży oferują prostotę i brak stałych opłat co może być dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy zaczynają swoją przygodę z e-commerce. Własny sklep internetowy wiąże się z większym kosztem i pracą potrzebną w jego prowadzenie natomiast na dłuższą metę może przynieść więcej korzyści.

Podsumowanie

W e-commerce podobnie jak w innych branżach znajdą się lepsze i gorsze rozwiązania. Budując własną markę na pewno warto zainwestować we własny sklep internetowy. Daje on więcej możliwości, w tym pozycjonowania sklepu i brandingu natomiast wiąże się z większym nakładem pracy. Zaczynając swoją przygodę z e-commerce można spróbować swoich sił z serwisami pośredniczącymi w naszej sprzedaży, natomiast prowizja i brak elastyczności w zarządzaniu sklepem może okazać się problematyczny.

Osobiście uważam, że warto połączyć ze sobą obie te formy prowadzenia handlu internetowego. Własny sklep pozwoli się rozwinąć i oszczędzić na prowizji pośrednika, natomiast popularne serwisy aukcyjne zawsze wspomogą nasz sklep i mogą pomóc w znalezieniu nowych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *